Geleceğin Liderleri Hillside’ın “Creative Minds” kurulunda
Hillside, “Creative Minds” projesi ile genç neslin bakış açısını proje üretim süreçlerine dahil etti. Yaratıcılığı merkeze alan bu proje kapsamında, 13-19 yaş grubundaki gençlerden oluşan ilk ekip seçildi. Gençler, görüşlerini aktardığı bu yaratıcı platformda, önerileriyle Hillside için projeler üretirken, hayata geçen fikirleriyle motive oluyor ve süreçlerle ilgili deneyim kazanıyorlar.
Hillside’ın sürekli gelişim felsefesiyle hayata geçirdiği “Creative Minds” projesi, 13-19 yaş aralığındaki yaratıcı gençlerden oluşuyor. Bu yaş grubunun yenilikçi bakış açılarını Hillside’ın karar verme süreçlerine dahil eden Creative Minds, geleceğin liderlerinin yetiştirilmesine destek oluyor. Hillside Beach Club yönetim kadrosuyla, yılda 4 kez bir araya gelerek görüşlerini ve fikirlerini paylaşan gençler, Hillside’da yeni hizmetlerin hayata geçmesine katkıda bulunuyor.
Değişimin öncüsü Hillside
Son dönemde jenerasyonlar arası farklılıkları ortaya koyan araştırmalar da “Creative Minds” yaklaşımını destekliyor. Değişim ve dönüşümün öncüsü olan Hillside, Creative Minds ile kendini yeni çağa adapte etmek isteyen kuruluşlar için değerli bir örnek sunuyor.
Genç mentorlar iş başında
Dünyanın önde gelen işletme fakültelerinden The Business School for the World’ün (INSEAD) 19 farklı ülkede, 18 bin profesyonel ve öğrenci arasında gerçekleştirdiği araştırma, özellikle X, Y ve Z jenerasyonlarının nasıl bir çalışma hayatı hayal ettiklerini, detaylı bir şekilde ortaya koyuyor.
Raporun, nesillerin iş yapış biçimi ve çalışma şekilleri ile ilgili bölümünde Y ve 13-19 yaş grubunu kapsayan Z jenerasyonlarının koçluk ve mentorluk alanlarında kendilerini kuvvetli gördükleri öne çıkıyor. Raporun bir diğer önemli sonucu ise bu jenerasyonların sahip oldukları girişimci ruhu, nasıl yönlendirmek istediklerine ilişkin sunduğu veriler… Araştırma, söz konusu yaş grubunun ilgisini canlı tutmanın, kendilerini yakın hissettikleri bir markanın çatısı altında, şirket içi girişimcilik olarak adlandırılan “intrapreneurship” kavramı ile mümkün olabileceğini söylüyor.
Hayata geçirilen fikirler gençleri motive ediyor
Dünyadaki gelişmeleri yakından izleyen ve hızlı bir şekilde ürünlerine adapte eden Hillside, “Creative Minds” projesini başlatarak Y ve Z jenerasyonlarının marka deneyimlerini ve ilgi alanlarını, ürünü geliştirmek için aktarmalarına ve girişimcilik yönlerini geliştirmelerine olanak sunuyor. Her 3 ayda bir, ürün ve hizmetlerle ilgili yorumları ve fikirleri Hillside yöneticileriyle paylaştıkları buluşmalar, genç girişimcilere gelişim alanı sağlıyor. Fikirlerinin hayata geçirildiğini gören gençler de, yenilikçi düşünmenin sonuçları ile motive oluyorlar.
Bir sonraki ekip 19-23 yaş grubu olacak
Hillside, Creative Minds’ın bir sonraki ekibini 19-23 yaş aralığındaki gençlerden oluşturmayı planlıyor. Bu ekip için seçimler de yakın zamanda sonuçlandırılacak. Mutlu çalışanlar, mutlu misafirler prensibiyle hareket eden Hillside, kaliteli hizmetin DNA’sında duygusal bağ olduğunu düşünüyor. Misafirleriyle olduğu kadar çalışanlarıyla da gönülden bir bağ kuran Hillside, geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirdiği yenilikçi uygulamaları sayesinde Harvard Business School’da ders olarak okutulmuştu.
Yeni projeler şimdiden uygulamada
19-23 yaş aralığındaki genç girişimcilere yönelik çalışmalar sürerken Hillside, Creative Minds ekibinin desteğiyle ortaya çıkan yepyeni hizmetlerini şimdiden hayata geçirmeye başladı.
Görüşmelerde hem kendilerine özel bir alan talep eden, hem de yetişkinlerin yeteri kadar eğlenmediğinden yakınan 13-19 yaş grubuna özel olarak, gündüz partileri gerçekleştirme fikri ortaya çıktı. Diğer yandan, yine öneriler doğrultusunda Hillside Beach Club’da bu sezon, “Wake Point” adında gençlere özel bir buluşma noktası tasarlanıp hayata geçirildi.
Mobil uygulamada film seçme özelliği
Hillside Beach Club’ın klasikleşen deniz üzerinde sinema gösterimleri için ise gençlerden gelen ve etkileşim içeren yaratıcı bir öneri daha oldu: “Neden akşam yayınlanacak filmi mobil aplikasyon üzerinden biz seçmiyoruz?” Hillside Beach Club uygulamasına eklenen yeni özellik deniz üzerinde sinema etkinliğinde misafirler önerilen filmler arasından seçim yapıyor ve o akşam en çok oy alan filmi izleyebiliyor.
Yepyeni spor alanları
Hillside, Creative Minds toplantıları sonrası gençlerin spor tercihlerini de değerlendirdi. En çok beğendikleri egzersizin boks olduğunu paylaşan gençlerin önerisi ile Hillside City Club’da bu yaş grubu için birebir ve grup boks dersleri başlatıldı. Basketbol tutkunu gençler mevcut basketbol sahasının kendileri için yetersiz geldiğini paylaşınca, Hillside Beach Club’daki basketbol sahası büyütüldü ve yeni sezona hazırlandı.
Gençlere özel Instagram kareleri
Gençler, Hillside’daki tatilleri boyunca bir fotoğrafçıdan Instagram’a özel çekim hizmeti almanın hoş olacağını paylaşınca yepyeni bir uygulama daha hayata geçti. Hillside Beach Club’da dileyen misafirlerin rezervasyon ile alabileceği bu hizmete, “We shoot, You post” adı verildi.
Sıradışı uygulamalarla farklı bir deneyim
Gençlerden aldıkları geribildirimlerin çok değerli olduğunu belirten Alarko Turizm Grubu Başkanı Edip İlkbahar, “Kapılarımızı misafirlerimize hep daha iyiyi sunma anlayışıyla açıyor, sıradışı uygulamalarla onlara bambaşka bir deneyim yaşatıyoruz. Global trendleri yakından takip ederek her yıl bir öncekinden daha farklı ve zamanın ruhuna uygun uygulamalar sunuyoruz. Öncü olabilmek için sürekli gelişim ve öğrenme kültürü üzerine bir anlayış oluşturduk. Bu noktada zamanın ötesinde kalmak için, gelecek nesillerin, yani ilerleyen yıllarda Hillside misafiri olacak yaş grubunun görüşlerini aldığımız ‘Creative Minds’ projesini yarattık” diyor.
Yeni neslin bakış açısı ve fikirlerinin organizasyonun hiyerarşisi içinde kaybolmadığına değinen İlkbahar, “Yeni jenerasyonun kreatif bakış açısını karar verme sürecinin merkezinde konumlandırıyoruz. ‘Creative Minds’ projesi de artık Hillside’ın bir fonksiyonu, kendi başına işleyen, kendine ait ajandası olan bir birim” notunun altını çiziyor.